Quantcast

Advertentie Campagnes

Je wilt starten met adverteren in Google, of je wilt je lopende Google AdWords campagnes effectiever maken en er meer rendement uit halen? Samen met jou bekijkt Webs Media de mogelijkheden om om je leads of aankopen te vergroten met Google AdWords, Facebook/Twitter/Linkedin advertentie of een advertentiebeurs.

Adverteren anno nu

In het huidige advertentie landschap staat Adwords niet meer prominent bovenaan het lijstje van effectieve advertentie netwerken. De afgelopen jaren hebben de populaire sociale netwerken hun eigen real-time bidding platformen ontwikkeld. Facebook heeft een eerste plek als het gaat om de mogelijkheid om effectief met een budget te adverteren, daarna Twitter en Linkedin maar daar heb je een aanzienlijk ruimer budget voor nodig.

Advertentie netwerken

Je hebt de mogelijkheid om via ieder netwerk zoals Adwords of Facebook individueel te adverteren, of je kunt kiezen voor een realtime bidding-platform of ad exchange (advertentiebeurs) dat is aangesloten op alle advertentie netwerken over de hele wereld.

Een recente ontwikkeling is retargeting/remarketing waarmee je de mogelijkheid hebt om eerdere bezoekers van jouw website opnieuw te benaderen door middel van online advertenties. Retargeting kun je individueel instellen via Facebook of Adwords (bijvoorbeeld in combinatie met een realtime bidding-platform) of je kunt kiezen voor een gespecialiseerd platform als Adcrowd.

Bij Webs Media maken wij gebruik van ons eigen realtime bidding platform waardoor de kosten die wij in rekening brengen aanzienlijk lager zijn dan die van commerciële bidding platformen.

Zichtbaarheid & doelstellingen

Natuurlijk is Google Adwords een belangrijk middel om de zichtbaarheid van je merknaam in de zoekresultaten te vergroten. Maar binnen Adwords is veel concurrentie, daarom is het belangrijk dat je een goed voorbereide, uitgebreide campagne opzet die rekening houdt met jouw doelstellingen en jouw budget.

Om jouw doelstellingen te behalen is het belangrijk dat binnen Adwords en Analytics een aantal zaken worden ingesteld zodat zowel op de website als binnen Adwords/Analytics de gegevens beschikbaar komen die je nodig hebt om in de toekomst betere beslissingen te maken en tot positieve resultaten te komen.

Optimaliseren ad campagnes

Wanneer de Google producten zijn ingesteld, heb je ons nodig om de advertentie campagnes te optimaliseren. Het optimaliseren van advertentie campagnes betekent dat wij goed in de gaten houden welke onderdelen van de campagne rendabel zijn en welke onderdelen niet rendabel zijn. Naderhand krijg je een steeds verder geoptimaliseerde (Adwords of Facebook) campagne waar je langere tijd op kunt rekenen.

Adverteren

Adverteren is niet iets dat je met een druk op de knop begint, hoewel Google en Facebook je dat soms wel doen geloven. Er zijn een aantal effectieve trucjes waarmee je inderdaad resultaat krijgt met een druk op de knop maar niet in concurrerende markten waar iedereen vecht voor de meeste clicks.

De meest effectieve advertentie campagnes maken gebruik van alle middelen die de netwerken beschikbaar stellen. Kijk eens naar het voorbeeld hieronder, je ziet de volgende standaard onderdelen: titel, url en omschrijving, met als extra een aantal directe site-links.

advertentie voorbeeld google resultaten

Hieronder nog een voorbeeld van Ikea die gebruik maakt van meer extra Adwords functies zoals een Google+ vermelding en adres gegevens met de dichtstbijzijnde vestiging:

Voorbeeld advertentie campagne met extras

Als laatste nog een voorbeeld van een Adwords campagne met een sterren beoordeling geïntegreerd, de sterren integreren wij met een dienst naar keuze of natuurlijk met de Google review mogelijkheid:

Adwords advertentie voorbeeld met sterren beoordeling

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?Contact